m'agrada...
... escriure algunes de les coses que imagino, que sento,
que veig, que oloro, que penso, que toco,
que m'atrauen, que em fan somniar,...
m'agrada compartir algunes de les coses que llegeixo...

diumenge, 19 d’octubre del 2008

ART...

M'agrada com descriu l'art...

"UNA EXISTÈNCIA SENSE DURADA

Per a què serveix l'Art? Per donar-nos la breu però fulgurant il·lusió de la camèlia, obrint en el temps una bretxa emocional que sembla irreductible a la lògica animal. Com neix l'Art? Es dóna a la llum per la capacitat que té la ment d'esculpir el domini sensorial. Què fa l'Art per nosaltres? Dóna forma i fa visibles les nostres emocions i, en fer això, els atorga aquell caràcter d'eternitat que porten totes les obres que, a través d'una forma particular, saben encarnar la universalitat dels afectes humans."

L'elegància de l'eriçó. Muriel Barbery.

17 comentaris:

  1. Ara em fas reflexionar pero que es ART?

    ResponElimina
  2. l'artista ets tu...
    salut estimada!!

    ResponElimina
  3. ... el destí de l’art en els nostres temps és transportar, des de la raó al sentiment, aquesta veritat: que el sentit de la vida dels homes està en la seva Unió… Tolstoi dixit (o alguna cosa així)

    Apa siau!!!! …

    ResponElimina
  4. ART???
    Jo tampoc sabria descriure-ho en poques paraules, per això aquest text em va impactar tant quan el vaig llegir...la capacitat de la ment d'esculpir el domini sensorial...donar forma i fer visibles les nostres emocions...
    striper... això és ART!

    estimat mq,
    gràcies per tenir-me en tan bona estima... però tot i que ho intento...encara falta (per sort!) molt de camí per fer ART en majúscules... de moment, vaig fent petites provatures...

    frik,
    no coneixia aquesta apreciació de Tolstoi... però també la trobo encertada... gràcies per venir a visitar-me... sigues benvingut/da(?)...

    el tacte de les paraules...
    coincidim en molts gustos, oi? deu ser perquè ens agrada sentir la suavitat a través del tacte, de paraules, d'obres d'art, ... i així poder conèixer altres universos sensorials i emocionals...
    un petó a tots/es...

    ResponElimina
  5. Art és el què ens has regalat. Tu ets l'artista.
    No? Mira si n'és de simple l'art...

    ResponElimina
  6. instints...
    gràcies bonica...
    l'art també sou tots vosaltres que amb les vostres paraules i mirades ompliu aquest espai de bones vibracions...

    un petó artista...

    ResponElimina
  7. Jo no domino molt el tema, però per mi art, és el que els teus ulls observen i hi trobes elegància, un manifest que et fa parar a mirar allò perquè simplement, t'agrada... tot i que no té res a veure amb la descripció autèntica que tu ens has donat... :)

    ResponElimina
  8. El tinc a la cua! N'hi ha quatre al davant, però arribarà. Un petó.

    ResponElimina
  9. L'estic gaudint molt aquest. Feia temps que no me m'enganxava tant a un llibre... :-)

    ResponElimina
  10. Jo em quedo amb " Com neix l'Art? Es dóna a la llum per la capacitat que té la ment d'esculpir el domini sensorial". Ho trobo realment encertat, perquè la ment no hauria de distingir classes socials, la ment no hauria de distingir races... La ment que té la capacitat d'esculpir el domini sensorial no fa distincions vulgars... I apartant les diferències, qualsevol ment té la capacitat d'entendre l'art. I això és "la bellesa en aquest món..." :)

    ResponElimina
  11. Després de llegir això, no crec que es pugui dir res més! Aclaparador! Bon cap de setmana, maca.

    ResponElimina
  12. cesc,
    no hi ha "descripcions autèntiques" de l'art, hi ha descripcioons personalitzades i autèntiques per a cadascú... aquesta a mi em va agradar molt, però la teva també ho és de vàlida per tu...

    jordicine,
    quan li arribi l'hora, gaudeix-lo, val la pena, no és una novel·la gaire convencional, m'agrada perquè és diferent..
    per cert, t'he afegit a la meva llista de blocs on badar... ;)

    rita,
    jo també... té quelcom especial... que el fa diferent, oi? potser és... elegant?

    guspira,
    d'acord amb tu... a mi també em va frepar aquesta expressió... esculpir el món sensorial... donar forma i fer visibles les nostres emocions... m'encanta... i també d'acord en què cadascú, tingui les condicions que tingui, pot gaudir-ne...

    fada,
    aclaparada em vaig quedar també quan ho vaig llegir...
    imagina't la situació... al matí ben d'hora, dreta en un tren ple de gom a gom, amb el llibre obert i somrient, i rellegint una i mil vegades i rient tota sola...
    sorpresa i aclaparada de llegir una definició tan clara d'un concepte tan complicat...

    un petó a tots i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  13. m'agrada la forma d'explicar l'art. Il.lusions, sensacions, emocions... llenguatge universal. A mi l'art a part de disfrutar-lo, em desperta la creativitat.
    Una abraçada :-)

    ResponElimina
  14. bruixoleta,
    a mi també...
    i la creativitat no té límits, oi?

    un petonet de cap de setmana!

    ResponElimina
  15. Un llibre deliciós. Tot ell. Felicitats pel blog.

    ResponElimina
  16. Gràcies Amèlia!
    El llibre s'ho val...
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina

deixa aquí el teu polsim de lluna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...